Tudorel Toader: În cercuri restrânse, am comunicat de ieri faptul că nu mă voi ţine de funcţie

Ministrul în exerciţiu al Justiţiei, Tudorel Toader, a declarat, joi, după anunţul demisiei din Guvern, că a comunicat încă de miercuri „în cercuri restrânse” faptul că nu se va ţine de funcţie.

„În cercuri restrânse am comunicat încă de ieri faptul că nu mă voi ţine de funcţie, faptul că în ipoteza retragerii sprijinului politic, aşa cum am spus, retrăgându-se sprijinul pentru un Guvern, automat, implicit se retrage şi pentru fiecare ministru în parte. Sunt ministru indepenedent, dar fac parte dintr+un guvern politic”, a declarat, joi, ministrul demisionar al Justiţiei.

Tudorel Toader a mai spus că nu a vorbit joi dimineaţă cu niciunul dintre liderii coaliţiei de guvernare şi că nu se pune problema să se fi răzgândit.
„Nu e vorba de a mă fi răzgîndit. Dimineaţă am spus «sunt încă ministru, îmi îndeplinesc atribuţiile de ministru al Justiţiei”, am participat la dezbaterea pe Legea Cetăţeniei, acum plec la CSM. Asta nu schimbă cu absolut nimic pentru că mandatul de ministru încetează la momentul la care se publică decretul în Monitorul Oficial, la momentul la care se numeşte un alt ministru al Justiţiei, fie şi interimar pentru că într-un stat de drept e de neconceput să existe o lipsă de autoritate. Este de neconceput ca prerogativele să nu le exercite cineva. Îmi exercit atribuţiunile. Îmi voi exercita atribuţiunile de ministru al Justiţiei până când se publică decretul în Monitorul Oficial”, a completat Toader.
Tudorel Toader a anunţat, joi, pe pagina sa de Facebook, că şi-a depus demisia din demnitatea de ministru al Justiţiei.
„Exprimând deplina solidaritate cu membrii Guvernului, am depus demisia mea din demnitatea de Ministru al Justiției !”, a scris Tudorel Toader pe pagina sa de Facebook.
Cu câteva minute înainte de anunţul demisiei, ministrul în exerciţiu al Justiţiei precizase, tot pe pagina sa de Facebook, că „orice Guvern se sprijină pe doi piloni – unul politic, conferit de către alianța de guvernare, și altul juridic, conferit de către Parlament ! Prin retragerea sprijinului politic, față de Guvern, se retrage sprijinul politic și față de fiecare membru al Guvernului!”, nefăcând nicio referire explicită la demisie.
sursa: stiri24ore.ro

Comentarii

RECOMMENDATION OF THE DAY